روميساء ابراهيم اسمها جميل ولوحاتها أجمل

روميساء إبراهيم اسمها جميل وفنها اجمل فهى بالصف الاول الثانوى وتقدم لنا مجموعة من اللوحات الرائعة المتفردة بالجمال والامتياز .

انها حقا تسعى للتفرد وتمتلك ادواتها بشكل يؤهلها للوصول الى العالمية .. ولديها من الوعى والحس الفنى الكبيرين مايؤكد استمراريتها وتالقها .

انها اشعاع الأمل المضىء فى جنبات الكون . وزهرة متاملة فى بساتين الدهشة ننتظر منها الكثير ونحلم لها بمستقبلاً فنيا رائعا

ماذا قالت روميساء عن نفسها ؟

روميساء إبراهيم مليش شهره ثانوي عام بدايتي كانت م حوالي 3 سنين اتعلمت لوحدي اهلي دايما مانو بيشجعوني ف موهبتي وكانو دايما بيقدمولي ف معااارض رسم وساعدوني لحد ما وصلت للمستوي دا ف الرسم مثلي الاعلي ف الفن Gian Agabon لا المدرسه مكنش ليه علاقه ف موهبتي مفيش حد م الفنانين بس كنت بنزل شغلي ع النت والرسامين اللي عندي كانو بيقولو ملاحظاتهم معرض بيكاسو 2 اه ناويه اعمل معرض خاص بيا قريب اتطور ف الرسم واسيب بصمه فيه رسالتي للفنانين المبتدئين يرسمو كتتتير ويشووفو رسومات ويحاولو يرسمو حتي لو الرسمه وحشه محدش اتولد رساممم يستمروو مييأسوش انا برسم ع كمبيوتر ابقي رسامه مشهووووره ومستوايا يبقي اعلي وناس كتير تشوف شغلي

 

 

 

 

 

اكتب تعليقك
تنويه هام 
الآراء المنشورة في الموقع تعبر عن آراء أصحابها ولا تعبر بالضرورة عن رأي أو توجه الموقع، كما أن الموقع يعمل على تقديم خدمة إخبارية متكاملة للقراء معتمدا على ما يتم تداوله في المواقع والصحف ووكالات الأنباء العربية والعالمية، وبذلك لا يتحمل الموقع أية مسؤولية جراء ما ينقل عن تلك المصادر.
عاجل