راندا البحيرى تتعرض لهجوم حاد بعد دعمها لـ حنين حسام

فنون
23 أبريل 2020آخر تحديث : الخميس 23 أبريل 2020 - 10:16 صباحًا
راندا البحيرى تتعرض لهجوم حاد بعد دعمها لـ حنين حسام

شن عدد كبير من رواد السوشيال ميديا هجوما حادا على الفنانة المصرية راندا البحيرى, وذلك بسبب دعمها للبلوغر حنين حسام, الطالبة الملتحقة بكلية الاثار جامعة القاهرة, ولكنها متواجدة حاليا فى السجن بتهمة التحريض على الفسق والفجور بسبب الفيديوهات التى تطلقها عبر تطبيق “تيك توك”, لا استحياء وتدعو الفتيات لفعل تصرفات غير لائقة.

راندا البحيري وحنين حسام - الساعة الخامسة والعشرون
راندا البحيرى و حنين حسام

والبداية ان راندا البحيرى شاركت متابعيها عبر حسابها على تطبيق “انستغرام”, بصورة لـ حنين حسام وعلقت عليها كاتبة:”يا جماعة هو إحنا بقينا صعبين كده ليه.. بنت طفلة صغيرة.. سني تقريبا ضعف سنها.. عرفت إنها بايتة في القسم ربنا ما يكتب ده على حد.. متخيلين يعني إيه واحدة عندها أهل وبيت أكيد زعلانين عليها.. بايتة في القسم دلوقتي”.

وأضافت: “إنتوا مستكترين عليها الدعاء؟؟ وبتشتموني؟؟؟ طيب يا سيدي انت وهو.. ربنا يكرم أصلك.. وشكراً على الشتايم.. خليني آخد حسنات وتاخدوا انتوا ذنوب.. هو انتو لو الواحد حتي غلط في المجتمع ده مينفعش إنه يتوب.. مينفعش حد يدعيله؟ ليه كده؟ ده باب التوبة عند ربنا مفتوح؟ وعندكم مقفول في وش الناس كلها”.

والقت الاجهزة الامنية بوزارة الداخلية القبض على الفتاة حنين حسام الطالبة بكلية الاثار جامعة القاهرة بتهمة التحريض على الفسق والفجور بالفيديوهات التى تقوم ببثها عبر حساباتها الرسمية على مواقع السوشيال ميديا, وعلى اثر ذلك تم اتخاذ الاجراءات القانونية بشأنها, حيث قررت النيابة حبسها اربعة ايام على ذمة التحقيق.

قد يهمك ايضا:

كنزى عمرو دياب تخطف الانظار بالتزحلق على الحبال

تفاصيل مشاهدة مسلسل قيامة عثمان 18 كاملة

موعد عرض مسلسل الاختيار 2020 والقنوات الناقلة

شريف عامر يفاجئ الجمهور بمشاركته فى اللعبة

 

رابط مختصر

عذراً التعليقات مغلقة